Sommar?

Ja nu var det ett tag sen igen...

Men alltså när ska sommaren komma på riktigt, är ju riktigt höstväder ut nu.
Har börja gått en slinga på 5km med ruzken på lunchen nu, ska ju vara med i tjejmilen (Lovis idée;))så känns som att man måste på allvar träna nu. Så det blir 5km prommenad varje dag och styrke 1-2 gånger i veckan och jogging minst 1 gång iallafall och så förstås ridning. Försöker lägga in så mkt träning som möjligt nu men inte så lätt att hinna med allt då det är sömnen som får lida när man jobbar 17-24 och kliver upp senast 8 varje dag för att hinna med stallet o motion och möjligtvis att hinna andas där imellan oxå.
Ska vara ledig på torsdag och sedan jobba midsommarafton. Sen ledig vecka och då ska jag bara chilla med Loppis o Ruzken<3 hela dagarna. Och lite kvalitetstid med folk oxå.

Har fått en ny tjänst nu, som jag börjar på den 1 augusti:D Heltid stationärt 9-1730 vilken känns som att det kommer passa mig ypperligt då jag inte behöver kliva upp super tidigt och inte behöver känna att sömnen får lida för att jag är med Loppis.

Loppis fyllde även 5 år i fredags coh det firade vi med uteritt i skogen och lite apelsiner och morötter. Mumms mumms!

Han har verkligen börjat testat gränserna nu så nu blir det mycket markarbete och konsekvent träning varje rid pass. Har har den första tiden fått atgit det ganska lungt med blada träning men nu är den lilla vila slut då han även nu har mycket mer kondition och börjar orka mera ska försöka hitta någon backe eller rakbana som är bra för galoppintervaller som han ska få börja med.

Ska försöka få ut lite bilder på lite allt möjligt senast Torsdag.

Tjillevipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0